Tuesday, September 27, 2011

::KISAH KEBAHAGIAANKU…::





Jodoh dah ditentukan oleh yang maha esa..kita merancang,ALLAH yang menentukan..bercinta bertahun2,kadang2 bukan jodoh kita..itu lah takdir..ALLAH bagi dugaan tanda ALLAH sayang kita..setiap dugaan pasti ada hikmah..apa yang perlu,berdoa dan redha…memang dari bumi anbiya’(mesir) lagi..niat aku balik nak kawin..alhamdulillah,ALLAH makbulkan doa ku…….

11 JUN 2011

Bermulalah pekenalan aku dan abi(bapa)..masa tu juga,abi menceritakan hasratnya..memang sebelum ni abi dah sms aku..tapi kali ni,jumpa berdepan..dan terus berbincang..dari situ aku baru kenal nama anak perempuannye,umur..dan aku baru tau ada anak perempuan..walaupun satu taman..(dekat je….)perbincangan yang begitu singkat..terus bagi tarikh untuk aku datang kerumah dia..kira cam merisik la..nak tengok2…..

19 JUN 2011 (perkenalan)

Tepat 10.30 pagi,aku dan keluarga sampai dirumahnya..time tu agak takut gak..tapi buat selamber jerrr..tiba2 keluarlah seorang wanita..aku tengok,agak tergamam gak..tapi tenang je..pertama kali aku tengok dia..sebelum ni,kenal nama,umur je..ni tengok pulak.;)..pihak keluarga terus bincang lebih dalam..pukul 2.30 petang,abi bagi no fon dia kat aku..aku tak tau nak start cam ne..malu2 la katakan..aku pun beranikan diri..1st sms aku hantar..’Assalamualaikum ustazah’..dia jawap salam aku..agak payah gak nak bekenalan..tapi tenang je..maka bermulalah pekenalan kami….

9 JULAI 2011 (bertunang)

Hari yang agak mendebarkan..kami bertunang..terus terang,aku redah je..ada sebab,tapi tak perlu aku ceritakan sebab nye disini..heheheh..memang time ni,perasaan kosong..baru kenal..sayang,cinta takde lagi..teruskan juga..asal perbincangan dengan dia,nak ikat 3 tahun..orang cakap,tunang tak leh lama2..aku mampu pasrah je la..memang kali ni,niat aku nak bercinta lepas kawin..sayang dan cinta boleh dipupuk..lepas bertunang ni,aku nak tengok dia pun susah,tapi tak pe..bertunang berlandaskan islam..tu yang terbaik..kami hanya sms je,tak pernah cakap talipon apatah lagi jumpa berdepan…setiap kali hari jumaat,tempat aku ni ada pasar malam..aku selalu belikan makanan kegemaran dia..nak tau pe die??hehehehe..jagung bakar je..

9 OGOS 2011 (perasaan)

Betullah kata pepatah,tak kenal maka tak cinta..Dalam tempoh pertunangan selama 42 hari..sebulan lebih kot..time ni,dia dah terima lamaran aku(kawin)..terkejut gak aku bila dia setuju,alhamdulillah..kami dah tetap tarikh perkahwinan..Cuma aku tak heboh kan lagi..ha,ni aku dah start kol dan cakap ngan dia..kata orang la,dalam tempoh pertunangan,kita kene kenal lebih mendalam bakal isteri kita..aku dah mula timbul perasaan rindu,sayang..tarikh ni la juga,kami tukar panggilan..malu2 gak mula2..lama2 tenang je..time ni,aku tengok dia selalu..bulan puasa,bagi juadah berbuka..jumpa pun segan2 lagi..kami tak la jumpa berdua2an..jumpa mesti ada orang tua..nak elak kan fitnah…kadang2 dia masak,dia panggil aku..kadang2 aku masak,ehhh aku beli je kat bazar..hehehe..

2 SEPTEMBER 2011(berkahwin)

Tarikh yang paling2 takotttt..gembira pun ada..hehehe..alhamdulillah..aku bersyukur,akhirnya aku diijab kabulkan..mula2 macam tak percaya gak,tapi kene caya..ini la hakikat nye..aku dah bergelar suami..;)..

Ini lah serba sedikit kisah perjalanan hidup ku..inilah takdir..sape sangka,kenal sekejap je..pastu kawin..inilah dinamakan jodoh..alhamdulillah..ada gak mulut2 yang terlampau ambil berat pasal kami..boleh ke belajar kawin,macam mana nanti,macam2 la..tapi kami buat tak tau je..kini aku dah merasa cinta lepas kawin..memang terbaik dari ladang..hehehehe..
Ha,kalau korang perasan la kan..tarikh2 keramat kami..banyak sembilan kan??apakah petandanya ek..


Kepada isteriku Nurul Asyikin binti Nor Rodin..

Lantaran aku melamarmu,aku sangat bertuah kerana tidak bertepuk sebelah tangan. Dikau menerimaku setelah mendapat petunjuk daripada yang ‘SATU’. Harapanku agar dikau sentiasa bahagia dan aku akan terus berusaha melindungi serta memberi yang terbaik buatmu sedari ‘aku terima nikahnya…..’
Kini bermulalah episod cinta kita..Cinta yang mendapat keredhaanNYA..Aku bertuah kerana memilikimu yang penyayang lagi penyabar..Bantulah daku untuk menjadi ‘kapten’ yang terbaik dalam mengemudi bahtera rumah tangga kita bersama. Semoga bahtera kita sentiasa diredhai ALLAH S.W.T untuk mengecap nikmat sakinah, mawaddah dan rahmah. InsyaALLAH…

3 comments:

  1. wah sweetnya :)

    bercinta selepas khwen.:)

    moga berbahagia selalu ye..:)
    Congrate!!!

    ReplyDelete